Green

– Utvikler en tjeneste som bedrer folks livssituasjon

Green

Vil du jobbe hos landets største aktør innen Geofag?

Vi søker deg med erfaring innen miljøgeologi, geoteknikk, ingeniørgeologi/bergteknikk, grunnundersøkelser, måletjenester & Geolab.

Vi svarer innen 48 timer.

– Vi har et mål om å lage verdens beste app. Nå trenger vi de aller beste utviklerne med på laget!

Tempo, åpenhet og dynamikk preger hverdagen i kontorfellesskapet til startupen Kan by Kredinor på Skøyen. Her jobber Tech lead Karstein Holen sammen med resten av teamet, i et miljø som føles som en hvilken som helst annen gründerbedrift. Men arbeidet preges av en helt annen stabilitet og langsiktighet, fordi de har landets største inkassoselskap i ryggen.

– Jeg er helt overbevist om at det vi utvikler nå, kommer til å være godt kjent både i det nordiske og kanskje også det europeiske markedet om bare få år. Og det er nå det skjer. Derfor trenger vi flere dyktige utviklere for å videreføre den utviklingen som allerede er i full gang, forteller Holen.

Han er på jakt etter erfarne front-end og back-end utviklere som vil bli med på å forandre hverdagen til mange mennesker. Og målsettingen er det ingenting i veien med – ifølge Holen skal dette bli verdens beste app.

Gir oversikt over egen økonomi

Produktet det er snakk om, er kanskje ikke det som forventes av et inkassoselskap. Denne appen skal nemlig bidra til å hjelpe folk med deres økonomiske utfordringer, slik at de kan unngå inkasso.

LES MER: Sjekk ut vår nye tjeneste kan.no

"

– Jeg er helt overbevist om at det vi utvikler nå, kommer til å være godt kjent både i det nordiske og kanskje også det europeiske markedet om bare få år. Og det er nå det skjer. Derfor trenger vi flere dyktige utviklere for å videreføre den utviklingen som allerede er i full gang,

– Hele 70 prosent av norske arbeidstakere har økonomiske bekymringer. Dette kan påvirke livet i veldig stor grad, men likevel er det mange som ikke snakker om personlig økonomi, verken med venner eller familie, sier Holen.

For veldig mange kan det hjelpe å få bedre oversikt over sin egen situasjon. Det gjør det mulig å ta smarte grep, og håndtere økonomien sin på best mulig måte. En tjeneste som kan hjelpe dem med dette, har et enormt potensial.

– Ved å abonnere på Kan by Kredinor, kan bedrifter gi sine ansatte den kunnskapen de trenger for å få kontroll over egen økonomi. I appen hentes informasjon fra ulike registre, tredjeparter, og open banking. Individuell veiledning og oppfølging av erfarne rådgivere er også en del av tilbudet, og dette er bare begynnelsen. Funksjonaliteten og tjenestespekteret skal utvides fortløpende.

– Noe slikt har aldri blitt gjort før. Ved å lansere en tjeneste som skal hjelpe mennesker med å unngå inkasso, er Kredinor godt i gang med disrupsjon av egen bransje.

Intern innovasjonshub

– Jeg mener Kredinor er en av de få bedriftene i Norge som virkelig tar innovasjon på alvor, og ønsker å skape reelle endringer i bransjen. Denne tjenesten kan hjelpe veldig mange som trenger det. For Kredinor er det også viktig å identifisere fremtidige muligheter og skape verdier som selskapet kan leve av i fremtiden. Det betyr at vi i Kan by Kredinor på mange måter blir en innovasjonshub for nye tjenester, forklarer Holen.

"

– Jeg mener Kredinor er en av de få bedriftene i Norge som virkelig tar innovasjon på alvor, og ønsker å skape reelle endringer i bransjen. Denne tjenesten kan hjelpe veldig mange som trenger det.

– Karstein Holen

Vision care, Flash photography, Forehead, Glasses, Cheek, Chin, Smile, Eyewear, Happy

Allerede sitter en veldig engasjert gjeng sammen og driver prosessen fremover. Gode konsulenter bidrar med alt fra design, idéer, markedsoppfølging og utvikling. Men tiden er inne for å ansette en gjeng egne medarbeidere som skal eie og drive dette fremover.

– Vi trenger flere kloke hoder som brenner for å utvikle noe helt nytt. Hos oss er ikke tverrfaglig samarbeid noe vi bare snakker om, det foregår hele tiden. Vi har internasjonale eksperter innenfor mange ulike fagfelt, og alle bretter opp ermene og jobber sammen. Her er det ingen som sitter for seg selv og kaster ut ideer som noen andre skal løse.

– Som ny hos oss kommer du inn i en veldig engasjert gjeng. Det er et inkluderende miljø, og det finnes ikke dumme spørsmål. Jeg har i så fall stilt mange av dem selv, ler avdelingslederen.

For de som vil ta eierskap og påvirke

Holen ønsker seg erfarne utviklere som ønsker å påvirke alle deler av utviklingen av løsningen.

– Vi ønsker å jobbe med de som ikke bare vil utvikle og la noen andre forvalte produktet, men de som ønsker å ta eierskap til det de bygger. Du må trives med å bidra når valgene skal tas, og ha et ønske om å påvirke veien fremover. Hvilken teknologi skal vi bruke til å løse oppgavene? Hvordan skal vi strukturere brukergrensesnittet for at det skal engasjere? Jeg tror dette kan ha gjenklang både hos konsulenter som ønsker å jobbe in-house igjen, og for utviklere som har lyst til få større påvirkning i hverdagen, sier Holen.

Stikkordet er erfaring.

"

– Vi ønsker å jobbe med de som ikke bare vil utvikle og la noen andre forvalte produktet, men de som ønsker å ta eierskap til det de bygger.

– Karstein Holen

Starter løpende

Med mange nye medarbeidere på vei inn i teamet, er det viktig å bruke tid på å involvere og introdusere dem på en god måte. Men det er høy intensitet, og mye som skjer, så mange er ivrige etter å komme i gang.

– Vi har to ukers sprinter med utvikling, og parallelt med utviklingen, arbeides det med å hente inn informasjon om brukerne, markedet, og hva andre gjør og har gjort på feltet. Sammen lager vi videre design, og utvikler løsningene videre. Hos oss tar det ikke lang tid fra noen har sett en mulighet til vi begynner å kode.

– Når du begynner hos oss, starter du løpende, og du får raskt sette dine egne spor på hvordan løsningen blir, avslutter Holen.

– Vi trenger erfarne folk som har vært ute en vinternatt før. Noen som har gjort feil, og lært av det, og som vet hva som fungerer i en skalering og i et produksjonsmiljø. Vi bruker relativt ny teknologi, som Microsoft Blazor med oppdatert rammeverk, noe jeg tror mange utviklere setter pris på.

Vi har også mange tekniske integrasjoner, med mye automatisk innhenting av data, så vi trenger folk som har erfaring med alt fra PSD2 til andre offentlige register. Vi skal også ut i App Store, og trenger kompetanse på bygging av mobilapper for å skape gode og engasjerende kundeopplevelser, forklarer Holen.

Senior Backend Utvikler

Er du en eksepsjonell Senior Backend utvikler? Vi søker Senior Backend utviklere til vår KAN satsning!

Les mer her

Produkt Designer

Er du en dyktig og erfaren designer? Ønsker du å gjøre en forskjell ved å hjelpe bedrifter og forbrukere i Norden til god finansiell helse?

Les mer her

Digital Forretningsutvikler

Vil du være med å transformere inkassobransjen? Vil du jobbe som digital produktanalytiker og sikre at vi tar ut betaversjon til produktets fulle potensiale?

Les mer her

Senior Frontend Utvikler

Vil du være med å utvikle et forbruker-finansierings-produkt i verdensklasse? Vi søker Frontend utviklere til vår KAN-satsing!

Les mer her

Produkt- og Markedsføringsanalytiker

Er du analytisk, strategisk og vil du være med å transformere inkassobransjen? Vi søker Produkt- og Markedsføringsanalytiker til KAN-satsingen i Norges største aktør i bransjen?

Les mer her

Customer Engagement Manager

Evner du å skape overbevisende innhold og gode kundereiser? Vil du jobbe som Customer Engagement Manager og være med å transformere en hel bransje?